Blog 2019 is bijna ten einde

Fijne feestdagen!

Nog even en 2019 is alweer ten einde. Het jaar dat de vereniging 50 jaar bestond en van naam veranderde. De naamswijziging naar Federatie Veilig Nederland is een onderdeel van de transitie van de vereniging die tot doel heeft haar toegevoegde waarde verder te vergroten. De Federatie Veilig Nederland, kortweg Federatie, staat voor verbinding én brede samenwerking. Per 1 januari 2020 kent de Federatie haar grootste vari ëteit aan ondernemers en vakgebieden. De Federatie bruist.

Als branche hebben wij ons kwaliteitsniveau weer verder opgeschroefd en wij zullen dat ook in 2020 blijven doen. Zo legden een groeiend aantal medewerkers van de bij ons aangesloten bedrijven het afgelopen jaar met succes een examen af met als basis é én of meer van onze kwaliteit verhogende vakopleidingen. Gezien de enorme ontwikkelingen op technologisch vlak wordt dat ook steeds belangrijker. De wereld digitaliseert richting een universeel ‘Internet of Things ‘ en dan kunnen wij als technologiesector met een kleine 10.000 medewerkers niet achter blijven.

De samenleving verandert en als vereniging veranderen wij mee. Dat kwam in oktober mooi tot uiting tijdens het FireSafety & Security Congres in de Brabanthallen in Den Bosch. Een paar honderd beveiligingstechnici trotseerden de door boze boeren veroorzaakte verkeerschaos en namen deel aan dit eerste FireSafety & Security CONGRES. Zij werden niet teleurgesteld. Zowel de plenaire inleidingen als de workshops waren van hoge kwaliteit, aldus de terugkoppeling van de deelnemers tijdens en na afloop van het congres. Het centrale thema: de toekomst van de beveiligingsinstallateur, werd vanuit 21 verschillende sprekers belicht. Dat er veel gaat veranderen binnen de praktijk van de beveiligingsinstallateur staat voor de meesten wel vast. W át er gaat veranderen is echter minder duidelijk, maar de bepalende factor is de toenemende digitalisering van de maatschappij en de als gevolg daarvan veranderende perceptie van de klant. Dit congres was tevens de aftrap van het FireSafety & Security Event op 8 en 9 april 2020, dat eveneens in het teken van de toekomst van de beveiligingsinstallateur staat. Wederom een schot in de roos, zo lijkt het. Met nog 4 maanden te gaan is al 70% van de stands op de beursvloer verkocht. Alle grote namen doen mee.

Het is mooi dat de samenwerking tussen de Federatie Veilig Nederland, Techniek Nederland en de VEB bevalt en heeft geleid tot de FireSafety & Security BEURS in Den Bosch.

En op 9 januari 2019 trappen wij voor de 3e keer feestelijk het jaar af met de vele verschillende partners in het beveiligingsveld. Ik hoop u daar te treffen en samen met u het glas te heffen.

Voor nu wens ik u fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar!

December 2019