Terugblik ALV en 50 jaar Federatie Veilig Nederland 27 juni

28 juni 2019

Op donderdag 27 juni 2019 vond de zomer ledenvergadering plaats bij Miele Experience Center in Vianen. Een ledenvergadering met een feestelijk tintje want niet alleen bestaat de vereniging dit jaar 50 jaar, ook werden officieel de nieuwe naam en het nieuwe logo gelanceerd. Vanaf nu gaat VEBON-NOVB verder als Federatie Veilig Nederland.

Wat er aan vooraf ging…

De vereniging is opgericht onder de naam NVOB in de maand januari 1969 door 6 visionairs. Anno 2019, 50 jaar later, bestaat de vereniging uit 150 lid-bedrijven met 8500 werknemers, zo ’n 13 secties en een verenigingsbureau met 4 medewerkers. Ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum in 2009 spraken wij met enkele voormalige voorzitters, die ieder voor zich een belangrijke stempel hebben gedrukt op de technische beveiligingsbranche. In Nederland, maar ook in de rest van Europa. Het interview uit 2009 met hoe het allemaal begon en leuke anekdotes kunt u hier nog eens nalezen.