Bereidt u voor op Europese privacy wetgeving

Aangescherpte regels AVG

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Organisaties die persoonsgegevens verwerken krijgen dan meer verplichtingen. De nadruk ligt – meer dan nu – op de verantwoordelijkheid van organisaties om te kunnen aantonen dat zij zich aan de wet houden. Dat vergt een gedegen voorbereiding.

Als organisatie kunt u nu al stappen ondernemen om straks klaar te zijn voor de AVG. Onderzoek alvast of u uw huidige processen, diensten en goederen op bepaalde punten moet aanpassen om te voldoen aan de AVG. Om u op weg te helpen, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) de 10 belangrijkste stappen voor u op een rijtje gezet.

Meer informatie: Autoriteit Persoonsgegevens

Bron: Autoriteit Persoonsgegevens

Workshop Meldplicht Datalekken

Vorig jaar heeft menig lidbedrijf van Federatie Veilig Nederland de workshop Meldplicht Datalekken gevolgd. Een intensieve training voor het hogere management over de bewustwording op het gebied van privacybescherming en meldplicht en vol handige weetjes die de deelnemers op weg heeft geholpen .

Ook in 2017 wordt de workshop weer gegeven en Federatie Veilig Nederland leden ontvangen 50% korting op de workshopprijs. Zie voor data en aanmelden de betreffende pagina in het opleidingenaanbod.