Blog: het jaar 2021

Het jaar 2021 is bijna voorbij. Een jaar waarin het ondanks verschillende coronagolven economisch goed ging, maar niettemin was het ook een zwaar jaar voor veel sectoren. 2021 is daarmee wederom een jaar waarin we nog steeds de impact van corona merkten. Sprak ik vorig jaar op deze plaats nog de hoop uit dat het virus in 2021 geen geschiedenis meer zou schrijven, helaas is er nog steeds veel onzekerheid en is Nederland opnieuw in lockdown gegaan.

Verder was 2021 het jaar van de kabinetsformatie. Na de langste formatie in Nederland ooit – maar liefst 273 dagen – werd een regeerakkoord bereikt. Het regeerakkoord ‘Omzien naar elkaar, voortuitkijken naar de toekomst’ stuurt aan op samenwerking met constructieve partijen in het parlement, waarbij er ruimte is voor aanpassingen. En met die wens sluit ik graag het jaar af. Samenwerken aan een veilig Nederland waarin we naar elkaar omkijken.

Ik wil u allemaal bedanken voor uw betrokkenheid bij de Federatie.

December 2021