Arbeidsrecht lunchwebinar Lexence

Lunchwebinar disfunctionerende werknemer

Als onderdeel van de dienstverlening aan haar leden organiseert Federatie Veilig Nederland enkele keren per jaar een lunchwebinar over arbeidsrechtelijke thema’s in samenwerking met Lexence Advocaten.

Op dinsdag 13 april van 12:00 tot 13:00 uur vindt er weer een lunchwebinar plaats. Ditmaal zal het gaan over hoe je als ondernemer het beste/slimste om kunt gaan met disfunctionerende werknemers. Tijdens het webinar zal o.a. worden ingegaan op:

– Wanneer is sprake van disfunctioneren?

– Aan welke voorwaarden moet een disfunctioneren dossier voldoen?

– Aan welke voorwaarden moet een verbetertraject voldoen?

– Welke praktische tips & tricks zijn er?

– Is het raadzaam om een be ëindigingsregeling voor te stellen aan de werknemer?

– Hoe stel je vast of de aangeboden regeling redelijk is?

– Kun je een werknemer vrijstellen van werk?

– Welke rol speelt eventuele arbeidsongeschiktheid door ziekte bij disfunctioneren?

Alle onderwerpen worden aan de hand van voorbeelden behandeld en voorzien van tips & tricks uit de praktijk.

Voor wie?

Het webinar is waardevol voor HR-managers, directie-leden en leidinggevenden die HR-taken in hun functiepakket hebben.

Mocht u vooraf al vragen hebben over dit onderwerp, dan kunt u deze bij uw aanmelding kenbaar maken, zodat deze tijdens het webinar worden behandeld. Uiteraard kunt u ook tijdens de Zoomsessie vragen stellen aan Floor en Anneke.

Wilt u vooraf al meer weten over disfunctionerende werknemers en het verbeterplan? Floor Damen en Anneke Nijs schreven er een artikel over. Lees het artikel hier.

AANMELDEN

De bijeenkomst vindt online plaats via Zoom. Na aanmelding ontvang u de ochtend van het webinar een toegangslink. Deelname aan het webinar is gratis voor leden van de Federatie.