Blog van de voorzitter

Hier vindt u de meest recente blog van de voorzitter. Via het menu hieronder vindt u eerder verschenen (gast)blogs.

Terug van vakantie: tijd voor kennisvergaring en samenwerking

Na een mooie lange zomerperiode, waarin we allemaal even konden genieten van een welverdiende pauze, zijn de meesten van ons inmiddels uitgerust en opgeladen aan de slag gegaan. De herfst is een prachtige periode om onze aandacht te richten op waardevolle bijeenkomsten en kennisvergaring.

Een interessante bijeenkomst op de agenda is de Ronde Tafel op 30 oktober, georganiseerd door MKB-Nederland en de Autoriteit Persoonsgegevens. Tijdens deze bijeenkomst komen mkb-organisaties en ondernemers samen om te praten over de nieuwste ontwikkelingen en risico’s met betrekking tot het gebruik van persoonsgegevens. Wat deze bijeenkomst extra bijzonder maakt, is het doel te komen tot de ontwikkeling van een praktische en gestandaardiseerde Data Protection Impact Assessment (DPIA) die specifiek gericht is op het mkb. Een mooie gelegenheid om te leren van experts en vakgenoten en tegelijkertijd bij te dragen aan de ontwikkeling van praktische instrumenten voor gegevensbescherming.

Naast de Ronde Tafel zijn er nog andere gelegenheden om kennis op te doen en te netwerken. Zo wordt er op 5 oktober een webinar gehouden over grensoverschrijdend gedrag. Door een veilige en gezonde werkomgeving te cre ëren, vermindert u verzuim, verhoogt u werkplezier, verbetert u de kwaliteit van het werk en verhoogt u de productiviteit van medewerkers. Dit webinar biedt concrete inzichten en praktische tools om ongewenst gedrag te voorkomen en aan te pakken, wat essentieel is voor het welzijn van uw team en de integriteit van uw organisatie.

Ten slotte kunt vindt het Brandweerevent plaats op 11 en 12 oktober, waar de Federatie Veilig Nederland aanwezig zal zijn met een stand. Het belooft weer een dynamisch evenement te worden waar kennisdeling en netwerken centraal staan.

Of het nu gaat om gegevensbescherming, arbeidsomstandigheden of andere aspecten van ons vakgebied, deze bijeenkomsten bieden een schat aan informatie en kansen voor ontwikkeling, inspirerende ontmoetingen en mogelijk vruchtbare samenwerkingen. U leest meer over de verschillende bijeenkomsten in deze nieuwsbrief.

Wij kijken er naar uit u te begroeten bij (een van) deze leerzame bijeenkomsten!

Boele Staal

Algemeen Voorzitter Federatie Veilig Nederland